Spørsmål og svar
Her finner du svar på de vanligste spørsmålene om vår tjeneste. Hvis du ikke finner svar på det du lurer på er det bare å ta kontakt.
Hvordan sperre?
Dersom du ønsker å sperre ditt personnummer for kreditt må du sende oss kopi av gyldig legitimasjon (pass/førerkort) samt din underskrift. Etter at sperren er aktivert, vil ikke våre kunder kunne gjennomføre en kredittsjekk av deg. Ved mottak av dokumentasjon sender vi deg en kode, og denne koden benytter du dersom du skal oppheve sperren igjen.
Kopi av dokumentasjon, samt signatur sendes pr post, faks eller e-post til:
Bisnode
Postadresse: Postboks 1419 Vika, 0115 Oslo
Faks: 22 45 93 03
E-post: mailto:ksp.no@bisnode.no
Hvis du mister koden må du gjennom hele prosedyren på nytt, men du skriver da på kopien at du ønsker tilsendt ny kode.
På grunn av sikkerhetsmessige årsaker sender vi koden kun pr post, og ikke på e-post eller faks.
I tillegg til Bisnode bør du kontakte Experian for å sperre deg for kreditt hos dem også:
Experian
Postadresse: Postboks 5275 Majorstuen, 0303 Oslo
Faks: 850 20 218
E-post: database@no.experian.com